خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

جهان: سازمان عفو بین‌الملل: اسرائیل جنایتکار جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی مستند و جامع تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه موارد متعدد نقض قوانین بین‌المللی از جمله کشتار غیرنظامیان و ویرانی‌های "عمدی " را مرتکب شده و جنایتکار جنگی محسوب می‌شود.

سازمان عفو بین‌الملل: اسرائیل جنایتکار جنگی است قتل عام کشتار زنان کودکان مردان دختران پسران شکنجه زخمی فلسطین حماس غزه

به نقل از پایگاه خبری "الجزیره "، سازمان عفو بین‌الملل دیروز گزارش جامع 117صفحه‌ای خود درباره جنگ 22روزه اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را که با کشته و زخمی شدن هزاران فلسطینی از جمله شمار زیادی زن و کودک همراه بود، منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: نظامیان اسرائیلی در جنگ غزه غیرنظامیان فلسطینی و از جمله کودکان را به عنوان سپرهای انسانی استفاده کرده و با مجبور کردن فلسطینیان به ماندن در داخل خانه‌هایی که آنجا را به عنوان پایگاه نظامی به کار می‌بردند، جان آنها را در معرض خطر قرار دادند.

عفو بین‌الملل تاکید کرد، نزدیک به یکهزار و 400 فلسطینی در این جنگ کشته شدند که از جمله آنها 300 کودک و صدها غیرنظامی بودند و این رقم به آمار اعلام شده از سوی دولت منتخب فلسطین و مرکز حقوق بشر فلسطین نزدیک است.

این سازمان در گزارش خود با رد ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حماس در این جنگ از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده، تصریح کرد: هیچ سند و مدرکی وجود ندارد مبنی بر اینکه حماس یا دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی اهالی غزه را مجبور به ماندن در ساختمان‌هایی کرده باشند که مبارزان در آنجا سنگر گرفته بودند یا اینکه مانع خروج فلسطینیان از مناطق درگیری شده باشند.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که اسرائیل بسیاری از ویرانی‌های جنگ غزه را به طور عمد به بار آورده بود و هیچ ضرورت نظامی برای آن وجود نداشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد