خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

انگلیس: در جستجوی راز مسلمان شدن دختران و زنان اروپایی

مری فالوت، هیچ شباهتی به یک مظنون تروریست ندارد. یک زن فرانسوی سفیدپوست لاغراندام و محجوب که با تلفن همراه خود با دوستانش در حال گپ و گفت‌وگو بود و غیرقابل تشخیص از دیگر زنانی که در کافه نشسته بودند، قهوه می‌نوشید. در حالی که موج مسلمان شدن مردم اروپا روندی تصاعدی یافته است، کارشناسان این قاره در جستجوی راز این گرایش جدید هستند.

روزنامه کریستین‌ساینس‌مانیتور در گزارشی نوشت: مری فالوت، هیچ شباهتی به یک مظنون تروریست ندارد و اصلا نمی‌توان در مورد او چنین پنداشت. یک زن فرانسوی سفیدپوست لاغراندام و محجوب که با تلفن همراه خود با دوستانش در حال گپ و گفت‌وگو بود و غیرقابل تشخیص از دیگر زنانی که در کافه نشسته بودند، قهوه می‌نوشید؛ این دقیقا همان چیزی است که مسئولان ضدتروریست اروپایی را نگران ساخته و توجهشان را به سمت هزاران نفر چون او جلب کرده است. خانم فالوت که تازه به اسلام گرویده، از چشم پلیس یک خطر بالقوه به شمار می‌آید.

خانم فالوت که سه سال پیش به دین اسلام گرویده است، پس از این‌که در کودکی برای پرسش‌های مذهبی مطرح‌شده در ذهنش، در مذهب کاتولیک، پاسخی نیافت، به دین اسلام گرایش پیدا کرد. او از این‌که دین جدیدش او را متحمل آزار و اذیت‌ها کند، شک و تردید دارد و می‌گوید: اسلام، پیام عشق، صلح، شکیبایی و سازگاری است.

نویسنده مقاله در ادامه می‌آورد: این امر نشان‌دهنده آن است که اروپاییان پس از حوادث 11 سپتامبر، باید هرچه بیشتر نسبت به رشد اسلام هشیارتر باشند؛ هرچند اشخاص یا ناظران ویژه‌ای در این‌باره وجود ندارند که آمار جمعیتی مسلمانان اروپایی را کنترل کنند و بر آن، نظارت داشته باشند که چگونه سالانه هزاران زن و مرد اروپایی به اسلام می‌گروند.

از میان این دسته مسلمانان جدید، تنها گروهی کوچک، جذب گروه‌های رادیکال و افراطی می‌شوند و تعداد کمتری از آنان هم به اعمال خشونت‌آمیز کشیده می‌شوند. تحقیقات نشان داده که گرویدن به اسلام در زنان اروپایی، بیشتر از مردان است و تنها تعداد کمی از آنان به خاطر ازدواج با یک مرد مسلمان، به دین اسلام درآمده‌اند. حیفا جواد، استاد دانشگاه بیرمنگام انگلیس می‌گوید: تغییر دین به خاطر ازدواج، عمومی‌ترین راه مسلمان شدن بود، اما به تازگی، زنان خود را از این الزام‌ها بیرون آورده و به میل خود مسلمان می‌شوند.

فالوت می‌گوید: روشی را که اسلام در آن به دنبال نزدیکی با خداست، دوست دارد. اسلام از نظر او، آسان‌تر، ساده‌تر و بادقت‌تر است، زیرا صریح و روشن است. او می‌گوید: به دنبال یک چهارچوب بودم. انسان نیازمند قوانین و رفتارهایی است که بتواند از آنها پیروی کند. دین مسیحیت، راهکارهای قابل مراجعه را به من ارائه نداده بود.

به عقیده کارشناسانی که به موضوع گرویدن زنان اروپایی به اسلام و دلایل آنان برای این کار پرداخته‌اند، این عمل زنان اروپایی، درواقع واکنشی است که نسبت به امور نامعلوم و تردیدهای اخلاقی جامعه غربی از خود نشان می‌دهند. آنان دوست دارند حس تعلق، مراقبت و حمایت و سهیم بودن در امور را داشته باشند و این را اسلام به آنان پیشکش می‌کند. کارین وان نووکرک که درباره زنان تازه‌مسلمان‌شده هلندی تحقیق می‌کند، می‌گوید: ارائه ایده مشخص و معین از زن بودن و مرد بودن از سوی اسلام، باعث جذب افراد شده است و علاوه بر این، اسلام، جایگاه بیشتری برای خانواده و ایفای نقش مادری قایل شده است و به زنان همچون اهداف جنسی نگاه نمی‌کند.

سارا جوزف، یک انگلیسی تازه‌مسلمان و مدیر مجله شیوه زندگی مسلمان (Emel) است. وی معتقد است، همه زنان اروپایی که به اسلام گرویده‌اند، در جستجوی یک شیوه زندگی زیبا و محفوظ از تمامی افراط‌های فمنیسم غربی هستند که حقیقتا روشی نادرست است.

استفانو آلیوی، استاد دانشگاه پادوا ایتالیا می‌گوید: برخی زنان دیگر نیز به دلایل سیاسی به سمت اسلام جذب می‌شوند، چون اسلام بر معنویت و روحانیت سیاستمداران تأکید دارد و ایده یک قانون الهی و مقدس را مطرح می‌کند. پس از تصمیم‌گیری، برخی تازه‌مسلمان‌ها آرام‌آرام خود را با روش زندگی مسلمانان وفق می‌دهند. برای مثال؛ فالوت، هنوز آمادگی این را احساس نکرده که روسری بپوشد و از لباس‌های بلندتر و گشادتر استفاده کند. برخی دیگر برای بروز نمادهای ظاهری دین جدید، مشتاق‌تر و دیندارتر از هم‌کیشان مسجدبروی خود هستند که مسلمان به دنیا آمده‌اند.
نظرات 1 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:43 ب.ظ

این وعده خداست و انشآ...بزودی دین اسلام دین مبین جهانی میشه با ظهور امام زمان(عج)

انشآ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد