خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

جهان: داستان دختری که در آتش رفت و نسوخت

نمرود، با دخترش رعضه در کاخ سلطنتى نشسته و منظره آتش ‍ انداختن حضرت ابراهیم علیه السلام را نگاه مى کردند. رعضه، براى آنکه صحنه را بهتر ببیند، در بالاى بلندى ایستاد امّا با کمال ناباورى، ابراهیم را در میان آتش، در یک گلستان دید.

رعضه با صداى بلند گفت : یا ابراهیم ! این چه حالی است که آتش ترا نمى سوزاند؟

حضرت ابراهیم علیه السلام جواب داد: مَنْ کانَ عَلى لِسانِهِ بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ وَ فى قَلْبِهِ مَعْرِفَةُ اللّهِ تَعالى لایُحْرِقُةُ النّارْ یعنی: هر کس در زبانش پیوسته بسم الله بگوید و قلبش مملوّ از معرفت الهى باشد، آتش براى او اثر ندارد.

رعضه گفت : من هم مایلم که با تو همراه باشم.

حضرت ابراهیم علیه السلام فرمود: بگو: لااله‌الاّاللّه، ابراهیم خلیل الله و بعد از آن در آتش بیا!

دختر نمرود این کلام را گفت، و گام در آتش نهاد و خود را نزد حضرت ابراهیم علیه السلام رساند و در حضورش ایمان آورد و به سلامت به حضور پدر برگشت.

نمرود، با دیدن این صحنه ، مبهوت و متعجب شد ولى عشق و علاقه به ریاست او را از ایمان به خداوند تبارک و تعالى باز داشت. سپس خواست دختر را با پند و اندرز از راه توحید بازگرداند، ولى اثر نکرد. او را تهدید کرد. سودى نبخشید. تا اینکه دستور داد، او را در میان آفتاب سوزان ، به چهار میخ کشیدند.

در این موقع پروردگار مهربان به جبرئیل امین فرمان داد: بنده مرا دریاب.

جبرئیل علیه السّلام رعضه را از آن مهلکه رهانیده و به محضر خلیل علیه السّلام آورد. رعضه، همچنان پیرو آئین توحیدى ابراهیم علیه السّلام بود تا اینکه آن حضرت ، او را به همسرى یکى از فرزندانش برگزید و خداى تبارک و تعالى فرزندانى به آنها عنایت فرمود که بر مسند نبوت و پیامبری قرار گرفتند.

منبع: خزینه الجواهر، ص663 .
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد