خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

جهان: داستان شفاعت حضرت عیسی از شیطان به نقل از آیت الله بهجت

جهان: داستان شفاعت حضرت عیسی از شیطان به نقل از آیت الله بهجت

شیخ العرفاء، فقیه فقها، حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی (قدس الله نفسه الزّکیه) به مناسبتی فرمودند: در انجیل برنابا ـکه اقرب اناجیل به صحت است‌ـ نوشته شده که حضرت عیسی(ع) برای ابلیس شفاعت کرد: «خدایا این مدت‌ها عبادت تو را می‌کرد، تعلیمات می‌کرد، بیا از گناهانش بگذر»! با این‌که از زمان آدم تا زمان عیسی(ع) چه کارها، چه فسادها کرده بود. این چه نوری است که حتی به این هم ترحم کرد (که گفت): خدایا از تقصیراتش بگذر! (خداوند) فرمود: بله، من حاضرم ببخشم، بیاید بگوید: من گناه کردم، اشتباه کردم، ببخش، همین، بیاید بگوید: «اخطأت فارحمنی» بیاید این دو کلمه را بگوید.

حضرت عیسی(ع) خیلی خوشحال شد که کاری در عالم انجام داد، یک کاری که دیگر مثل ندارد. از زمان آدم تا به حال پر از فساد و افساد، حالا واسطه می‌شود و وساطتش اثر کرد، قبول شد. از همان راهی که داشت، شیطان را صدا زد، گفت: بیا، من برای تو بشارت آوردم! گفت: از این حرف‌ها زیاد است. حضرت عیسی(ع) گفت: تو خبر نداری، اگر بدانی، سعی می‌کنی، حریص می‌شوی کار را بفهمی. گفت: من به تو می‌گویم اعتنا به این حرف‌ها نداشته باش، از این حرف‌ها زیاد است. گفت: تو خبر نداری (خداوند) می‌خواهد تمام این مفاسد با دو کلمه خلاص شود. گفت: بگو ببینم چه بوده است. گفت: اینکه تو بیایی و در محضر الهی بگویی: خدایا! أخطأت فارحمنی، من اشتباه کردم، تو ببخش. ببینید چقدر ما به خودمان ظلم می‌کنیم که به سوی خدا نمی‌رویم، به سوی چه کسی می‌رویم؟ آخرش افتادن میان چاه است، آخرش پشیمانی است؛ خوب چیزی که می‌دانی آخرش پشیمانی است، حالا دیگر نرو. شیطان گفت: نه، او باید بیاید و بگوید من اشتباه کردم! تو ببخش! چرا! به جهت این‌که لشکر من از او زیادتر است! آن ملائکه‌ای که با من سجود نکردند و تابع من شدند، آن‌ها لشکر من هستند! شیاطین هم لشکر من هستند، آن اجنه‌ای هم که ایمان به خدا نیاوردند، لشکر من هستند، تمام بت‌پرست‌های بشر، لشکر من هستند!

جهان: داستان شفاعت حضرت عیسی از شیطان به نقل از آیت الله بهجت - جهنم چقدر جا دارد

شیطان به زیادتی لشکر در روز قیامت می‌خواهد مغرور شود! آنجا جای زیادتی و کمی نیست. هر چقدر زیاد باشد جهنم می‌گوید: «هل من مزید» (سوره مبارکه ق، آیه شریفه 30). آن وقت شیطان می‌خواهی با زیادتی لشکر کار بکنی! بله، لشکر تو زیاد است، (اما) جهنم جایشان می‌شود، جهنم نمی‌گوید: اتاق نداریم جهنم می‌گوید: هرچقدر هست بیاورید، «هل من مزید»، یعنی این‌که بیاورید، هرچه زیادتر بیاورید، جا داریم! حضرت عیسی(ع) گفت: برو ملعون! نتوانستم برای تو هم کاری بکنم. تو می‌گویی: خدا باید بیاید من او را ببخشم!

نظرات 8 + ارسال نظر
بی نام سه‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 06:45 ق.ظ

روحت شاد استاد

سجاد پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 02:42 ق.ظ

روح آقای بهجت شاد و قرین آرامش و زحمت الهی باد

sattar چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ب.ظ

باسلام. روزی یکی از شاگردای یه ادم با خدا که مردمو به راهه راست دعوت میکرد. شیطانو دید که با عجله میرفت.شاگرد برسید کجا میری بااین سرعت
شیطان گفت کاردارم .شاگرد برسید این (مهار ها) چین رو دوشت......طنابی که ادمارو با اون میبندن.. شیطان گفت ادما روبا اونا میبندم بعد به سوی گناه میکشونم.شاگرد برسید اون طناب بزرگه مال کیه.شیطان گفت اون مال استادته.شاگرد با یه قیافه ای گفت کدومشون مال منه.شیطان گفت تو به طناب نیازی نداری تو رو فقط با یه اشاره میکشونم سمت گناه....ببخشید ولی شما به فکر خودت باش نمیخواد شیطانو راهنمایی کنی .....بازم ببخشید...ممنون از سایت خوبتون....!

سلام
شیطان به راهنمایی نیاز ندارد این برای راهنمایی من و شما بود.
راستی میدانی آن طناب ضخیم که چندین پارگی و گره خوردگی داشت مربوط به چه شخصی و به جهت چه کاری بود؟
از خدا می خواهم که من و همه به فکر خودمون باشیم و گرفتار شیطان پرستان نشویم.

سلام شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:50 ب.ظ http://holygod.blogfa.com/

با اجازه شما از مطلبتون در وبلاگم استفاده می کنم.(با ذکر منبع)
موفق باشید.

امید پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:20 ب.ظ

لعنت بر شیطان رجیم.

[ بدون نام ] دوشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:39 ب.ظ

واقعا شیطان اخر خنگیه واقعا خدا بزرگ و مهربان است که میخواست ببخشدش اما شیطان یک دیوانه ی بی مغز است روح ایت الله بهجت شاد

سارا جمعه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:14 ب.ظ

روح آقای بهجت شاد و قرین آرامش و زحمت الهی باد

[ بدون نام ] جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:36 ب.ظ

شیطان چه موجود احمقی است. اصلا کی بهش گفته آتش از خاک بهتره؟ راستش من هم یک روز دلم می خواست با شیطان حرف بزنم و او را توجیه کنم که توبه کند . اما شیطان به نوعی دیوانه است و به قول پدر پدربزرکم هر دیوانه ای در مسیر دیوانگی خود بسیار هوشیار است. شیطان یک کودن دیوانه است که فکر می کند هوشیار است. بنابراین نمی توان کاری برای او کرد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد