خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

درشت گویی شیخ نشین کوچک - گستاخی‌ها به فوتبال هم رسید

دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، بعدازظهر روز چهارشنبه در ادامه برنامه‌های چهارمین سفر هیئت دولت به استان هرمزگان، به ابوموسی رفت و با مردم این شهرستان دیدار کرد.

اما ول وله ای که بلافاصله پس از این سفر در شیخ نشین امارات به راه افتاد، نشان داد که حضور رئیس جمهور در جزیره ابوموسی، نه یک رویداد معمولی که امارات را گرفتار سونامی بزرگی کرده است.

ادعاهای وقیحانه

این بود که بلافاصله پس از سفر محمود احمدی‌نژاد، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی از این سفر شدیدا انتقاد کرد و در ادعایی گستاخانه آن را "نقض آشکار حاکمیت امارات بر سرزمین خود" خواند!

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان سفر آقای احمدی نژاد را "گامی رو به عقب در زمینه تمام تلاش ها و کوشش های امارات به منظور یافتن راه حلی صلح آمیز برای پایان دادن به اشغال سه جزیره اماراتی از سوی ایران" دانسته است.

وزیر خارجه شیخ نشین امارات همچنین در سخنانی وقیحانه سفر رئیس جمهور ایران به یکی از شهرستان های جمهوری اسلامی را، با واژه هایی نظیر «تجاوز» و «اشغال» مورد اشاره قرار داد.

وی در ادعای جالب و توهم آلود دیگری گفته است: «این سفر وضعیت حقوقی این جزایر را که بخش و جزیی از سرزمین ملی امارات هستند، تغییر نخواهد داد».

فراخواندن سفیر

وزارت خارجه امارات که ظاهرا از رویداد امروز دچار تزلزل و دستپاچگی شده بود، در اقدامی عجیب حتی سفیر خود را از تهران فراخواند!

امارات، البته گفته است که "سیف محمد عبید الزعابی" را برای "مشورت" فراخوانده است.

پاسخ عبداللهیان

در همین حال، امیرعبدالهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان، در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه امارات متحده عربی، بازدید احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران از جزیره بو موسی را موضوعی داخلی دانست که در چارچوب سفر استانی رئیس جمهور صورت پذیرفت.

عبداللهیان همچنین با اشاره بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم روابط دو کشور بر اهمیت گفتگو های دو جانبه به منظور حل و فصل سوء تفاهمات احتمالی تاکید کرد.

بی شرمی ها به فوتبال رسید

اما ادعاهای گستاخانه شیخ نشین امارات به سخنان بی پایه درباره مالکیت سرزمینی جمهوری اسلامی محدود نماند و فدراسیون فوتبال امارات هم با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ایران رسما دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و امارات را لغو کرد.

در نامه‌ فدراسیون فوتبال امارات آمده است که این تصمیم به خاطر سفر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران به جزیره ابوموسی گرفته شده و آن‌ها مدعی هستند جزیره ابوموسی کشورمان متعلق به امارات است.

فدراسیون فوتبال امارات پیش تر هم در نامه ای به فدراسیون ایران، مکان بازی تدارکاتی دو تیم را از العین به بندر فوجیره تغییر داده بود.

فدراسیون امارات در حالی این بازی را لغو کرد که هیچ گونه قراردادی رسمی بین فدراسیون ایران و آن‌ها برای این مسابقه امضا نشده بود.

البته روابط بین‌الملل فدراسیون در تلاش بود تا مذاکره‌ای با رییس کمیته انتقالی فدراسیون امارات داشته باشد و به آن‌ها یادآوری کند که فوتبال از مباحث سیاسی جداست.

طبق قوانین فیفا ورزش از سیاست جداست، بنا بر این مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان باید از طرق قانونی مراتب را به فیفا اعلام کنند.

درشت گویی شیخ نشین امارات و ادعای مقامات آن علیه مالکیت سرزمینی جمهوری اسلامی، بویژه در سال های اخیر و با تحریک آمریکا و انگلیس افزایش یافته و هر از گاهی ادعاهایی را درباره جزایر سه گانه(ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک) و نام خلیج فارس مطرح می کنند.

امارات مدعی حاکمیت بر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک است اما ایران به شدت این موضوع را رد می کند و این سه جزیره را بخش جدایی ناپذیر خاک خود می داند.

همسفره شدن با اسرائیل

دولت امارات درعرصه های دیگری از جمله سرکوب مردم بحرین و همراهی با رژیم صهیونیستی، خود را در جبهه مقابل ایران قرار داده است.

اخیرا منابع اماراتی و اسرائیلی فاش کردند که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند هفته پیش به امارات عربی متحده سفر و با ولیعهد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه فلسطینی"المنار"، "ایهود باراک" چند هفته پیش در جریان سفر به سنگاپور به امارات عربی متحده نیز سفر کرده و در ابوظبی با ولیعهد امارات و مدیر امنیت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است. بررسی تشکیل ائتلافی به رهبری اسرائیل علیه ایران و راهکارهای متقاعد کردن آمریکا به حمله به ایران از جمله محورهای گفت‌وگوی باراک در دیدار با مقامات اماراتی بوده است.

این در حالی است که شرکت‌های امنیتی اسرائیل به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات نفوذ کرده‌اند همچنانکه شرکت بلک واتر در ابوظبی مقر اختصاصی دارد و ولیعهد امارات یگان‌های تروریستی تحت عنوان "نیروهای صحرا" را مدیریت می‌ک

دستگاه دیپلماسی محکم، جواب دهد

بر پایه این رویدادها به نظر می رسد، دستگاه دیپلماسی باید پاسخی محکم و صریح به این رویکرد بی مبنا و غرب پسند مقامات امارات بدهند و آنان را نسبت به حوزه اختیارات و اظهارات خود آگاه کنند؛ زیرا روشن است که این شیخ نشین کوچک صلاحیت طرح ادعاهای سرزمینی علیه ایران را ندارد چه رسد به تعیین تکلیف برای جمهوری اسلامی.



مطالب مرتبط
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد