خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

این زن تا ۲۴۶ سالگی‌اش باید مهریه بگیرد!

یک زن تا 246 سالگی‌اش باید هر ماه چشم انتظار دریافت گوشه‌‌هایی از مهریه طلایی‌اش باشد. باور می‌کنید یک انسان چنین عمری داشته باشد تا بتواند مهریه عندالمطالبه‌اش را دریافت کند. در حکمی که از سوی دادگاه خانواده تهران صادر شده است یک زن 26 ساله هر ماه باید یک ربع سکه طلا از شوهرش بگیرد. با یک حساب سرانگشتی می‌بینیم که نوه و نتیجه‌‌های این زن نیز می‌توانند مهریه 665 سکه‌ای وی را به ارث ببرند.

چندی پیش دختر جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده یک تهران به‌خاطر اختلافاتی که با شوهرش داشت خواستار دریافت مهریه‌اش شد. این زن که بسیار ناراحت بود به قاضی پرونده گفت: 7 سال پیش در حالی که 18 سال بیشتر نداشتم به شوهرم که وی 19 سال داشت علاقه‌مند شدم. خانواده‌ام ابتدا مخالف بودند، اما وقتی علاقه زیاد ما را دیدند تسلیم شدند. شوهرم بیکار بود، سربازی نرفته بود و حتی دیپلم نداشت در حالی که من آن زمان دانشجو بودم. 2 سال و نیم نامزد بودیم تا این که سربازی‌اش تمام شد و شغل پیدا کرد بعد ازدواج کردیم و در خانه‌ای که پدرم در اختیارمان گذاشت ساکن شدیم و تا 4 سال بعد از ازدواج در خانه پدرم بودیم تا این که همسایه‌‌ها نسبت به سر و صدای زیاد مهمانی‌‌هایی که شوهرم به پا می‌‌کرد اعتراض کردند و مجبور شدیم خانه را خالی کنیم.

این زن در حالی که از بغض صدایش می‌‌لرزید، گفت: به خاطر این که شوهرم را خیلی دوست داشتم هیچ کدام از مشکلاتی که داشتم را به خانواده‌‌ام نمی‌گفتم، حتی همسرم مدتی به شیشه اعتیاد داشت و دو بار هم تا سرحد مرگ مرا کتک زد و تهدید به کشتن کرد، اما هر بار که من را از خانه بیرون می‌کرد به خانه مادرش می‌رفتم تا دوباره آرام شود و به خانه برگردم. بار آخری که من را از خانه بیرون کرد و به خانه مادرش رفتم برایم شرط گذاشت تا دیگر با خانواده‌ام رفت‌وآمد نداشته باشم تا وی هم کمی از روابط دوستی نامشروعش دست بردارد، شرطش را قبول کردم، اما به قولش عمل نکرد و همچنان کار‌های قبلش را تکرار می‌کرد. بنابراین دیگر طاقت نیاوردم و خانه‌اش را ترک کردم و این بار به خانه پدرم رفتم و همه چیز را برایشان گفتم.

این زن با بیان این که تا به حال براساس احساسم تصمیم گرفته‌ام، گفت: دیگر می‌خواهم با عقلم تصمیم بگیرم و همه چیز را به خاطر دوست داشتن شوهرم تحمل نکنم برای همین می‌خواهم مهریه‌ام که 665 سکه و به همراه یک حج تمتع است را به اجرا بگذارم.

قاضی پرونده پس از شنیدن اظهارات زن جوان پرونده را بررسی کرد و رأی به پرداخت مهریه این زن صادر کرد، به‌این‌صورت که همسرش باید ماهی یک‌ربع سکه بهار آزادی پرداخت کند تا زمانی که مهریه‌اش کامل پرداخت شود.

اما نکته جالب در صدور این حکم این است که با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که اگر بنا باشد همسر این زن ماهیانه یک ربع سکه به وی پرداخت کند چیزی نزدیک به 220 سال طول می‌کشد تا این مهریه به‌طور کامل پرداخت شود به این معنا که این زن که در حال حاضر 26 سال سن دارد باید 246 سال عمر کند تا بتواند مهریه عندالمطالبه‌اش را بگیرد!

حسین عسگری‌راد، حقوقدان در این رابطه گفت: متأسفانه جریان مهریه از مواردی است که بسیاری از حکم‌‌های صادره درباره‌اش را نمی‌توان کاری کرد و باید حکم را پذیرفت، حکم صادر شده است و باید پرداخت شود. اگر این زن دلیلی دارد که می‌تواند ثابت کند همسرش درآمد بیشتری دارد و توان پرداخت بیشتر از یک ربع سکه را دارد می‌تواند به دادگاه اعتراض کند، اما اگر نتواند این را ثابت کند همین حکم اجرا می‌شود.



مطالب مرتبط
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد