خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

عراق: ای سگ، این آخرین بوسه توست

به نقل از آسوشیتدپرس، مراسم امضای توافقنامه در عراق در حالی برگزار شد که خبرنگار عراقی با پرتاب لنگه کفش های خود این هشدار را به بوش داد که "این لنگه کفش ها از طرف یتیمان و تمامی کشته شدگان جنگ است."

بوش در برابر پرتاب یکی از لنگه کفش ها جا خالی داده اما لنگه کفش دوم ظاهرا به هدف اصابت کرده است.

بوش که انتظار کفش های دیگری را داشت در پشت تریبون پناه می گیرد.

بوش در سخنرانی خود گفت: جنگ تمام نشده است ولی در مسیری قرار گرفته که رو به پیروزی است.

اما پخش فیلم صحنه پرتاب لنگ کفش خبر نگار عراقی و جمله وی خطاب به بوش که گفت: "ای سگ، این آخرین بوسه توست"، بوش را به دردسر انداخته است. اغلب مطبوعات دنیا، تیتر یک خود را به این خبر اختصاص داده اند و شبکه های تلویزیونی نیز بارها این خبر و تصاویر مرتبط با آن را پخش کرده اند.

پرتاب کفش در فرهنگ عراقی ها نشان دهنده انزجارو نشان دهنده اهانت به شمار می رود. عراقی ها پس از سقوط صدام در سال 2003، با پرتاب لنگه کفش های خود به سوی مجسمه صدام نفرت خود را نسبت به وی نشان دادند.

متعاقب پرتاب این لنگه کفش ها، در بغداد جمع زیادی از مردم و طرفداران مقتدی صدر در تظاهراتی، عراقی ها را به مقابله با بوش تشویق می کنند ومردم نیز خواهان آزاد شدن خبرنگاری هستند که با شهامت به سمت بوش لنگه کفش پرتاب کرده است. تاکنون، هزاران تن ازمردم با سر دادن شعار "بوش، بوش، خوب گوش کن: لنگ کفش ها بر سرت باد"، به خیابان ها ریخته اند و نوعی "جنبش کفش" در عراق به راه افتاده است.

برای مشاهده فیلم اینجا را کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد