خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

هکرها می‌توانند چاپگرهای HP را به آتش بکشند

یافته‌های پژوهشگران دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد میلیون‌ها چاپگر HP موجود در سراسر جهان در برابر حمله هکرهای اینترنتی آسیب‌پذیر هستند.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به گفته این پژوهشگران هکرهای اینترنتی می‌توانند این چاپگرها را از راه دور کنترل کنند و با دادن چند فرمان حتی باعث آتش‌ گرفتن آنها شوند.

هکرها می‌توانند هویت کاربران واقعی چاپگرها و کل اطلاعات موجود در یک شبکه را نیز سرقت کنند.

پژوهشگران دانشگاه کلمبیا می‌گویند مجموعه‌ای از نقطه ضعف‌های امنیتی جدید را کشف کرده‌اند که ممکن است بر روند کار میلیون‌ها شرکت، نهاد دولتی و کاربران معمولی در سراسر جهان تاثیرگذار باشد.

به گفته این محققان هنوز هیچ روش مطمئنی برای رفع این نقطه ضعف‌‌ها وجود ندارد و ممکن است این مشکلات در سایر چاپگرها هم وجود داشته باشد.

آنها که برای چندین ماه در یک آزمایشگاه رایانه‌ای و با حمایت دولت آمریکا و بعضی شرکت‌های خصوصی فعالیت‌های پژوهشی خود را پیش می‌بردند، برای اولین بار دو هفته قبل در جلسه‌ای با حضور برخی از مقامات فدرال آمریکا از این یافته‌ها پرده برداشتند.

پروفسور استولفو و دستیارش آن کویی در این جلسه نشان داده‌اند که هکرها چگونه با دادن چند کد می‌توانند کاری کنند که غلطک‌های گرمایی چاپگر که وظیفه خشک کردن جوهر بر روی کاغذ را دارد، آنقدر داغ شود که باعث آتش گرفتن دستگاه شود.

یافته‌های این پژوهش یک هفته قبل در اختیار شرکت HP نیز قرار گرفته است.

شرکت HP در واکنش به این پژوهش ضمن انتقاد تلویحی از انتشار گسترده این یافته‌ها اعلام کرده که در حال بررسی آسیب‌پذیری چاپگرهای تولید این شرکت است و هنوز نمی‌تواند این یافته‌ها را تایید یا رد کند.

کیت مور، رئیس بخش فناوری‌های شرکت HP گفته است این هشدارها را جدی می‌گیریم. اما تا زمانی که امنیت محصولات خود را به طور دقیق بررسی نکرده‌ایم، اظهار نظر در این باره دشوار خواهد بود.

این دو پژوهشگر دانشگاه کلمبیا گفته‌اند آسیب‌پذیری چاپگرهای HP تا حدی جدی است که ممکن است میلیون‌ها چاپگر را در جهان تحت تاثیر قرار دهد.



مطالب مرتبط
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد