خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

ایران: دستگاه کوچک ‌کننده بینی دروغ است

این آگهی تبلیغاتی را بخوانید: "افتخاری دیگر برای ایرانیان، اولین دستگاه کوچک‌ کننده، فرم‌ دهنده و زیبا کننده بینی در جهان، بدون نیاز به عمل جراحی"

شاید اگر شما هم این آگهی‌ را در یکی از روزنامه‌ ها و مجلات بخوانید وسوسه شوید که یکی از این دستگاه‌ های نه چندان ارزان ‌قیمت را بخرید و خودتان را از شر جراحی پلاستیک بینی ‌تان خلاص کنید ولی موضوع به این سادگی ‌ها هم نیست. هر از چند گاهی یک محصول بازاری مانند این دستگاه، سر از بازار درمی ‌آورد و با جملات وسوسه‌ انگیز، مقدار زیادی فروش می ‌کند ولی کسی واقعا نمی ‌داند که آیا این دستگاه در بلندمدت، موثر است یا نه؟ گفتگوی زیر با متخصص گوش و حلق و بینی و فوق ‌تخصص جراحی سر و گردن، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره این دستگاه کوچک ‌کننده بینی انجام شده است.

آقای دکتر! دستگاه کوچک‌ کننده بینی، این ‌طور که در آگهی ‌های آن تبلیغ می ‌شود، موثر است؟ شما آن را به بیماران تان پیشنهاد می ‌کنید؟
خیر. به هیچ‌وجه. این فقط یک حقه و فریب تبلیغاتی است و هیچ پایه و اساس علمی ندارد. وقتی رشد صورت و بینی یک فرد به پایان می ‌رسد و فرد به دوران بزرگسالی وارد می‌ شود، با چنین روش‌ هایی نمی‌ توان اندازه بینی را کوچک کرد. ساخت دستگاهی به نام دستگاه کوچک ‌کننده بینی، با شعارهای تبلیغاتی ویژه آن، به‌هیچ ‌وجه معقول و منطقی به نظر نمی رسد.

در سنین کودکی چه ‌طور؟
در کودکان در حال رشد ممکن است بینی را تحت فشار قرار داد که در حین رشد، جهت آن تغییر کند، ولی در بزرگسالان که رشد سر و صورت آن ها به پایان رسیده است به‌ هیچ ‌وجه نمی ‌توان با چنین روش‌هایی، اندازه بینی و جهت آن را تغییر داد.

در مورد پمادهای کوچک ‌کننده بینی نیز نظر شما همین است؟
در بعضی آگهی ‌ها می ‌بینیم که پمادها و کرم‌ های ویژه‌ای برای کاهش اندازه بینی تبلیغ می ‌شوند، ولی در واقع چنین پمادهایی هم، اثری روی اندازه بینی ندارند و فقط برخی از مصرف‌ کنندگان و افرادی را که برای زیبایی حاضرند هر راه میان‌ بری را امتحان کنند، برای خرید این دستگاه‌ ها و مواد تشویق می ‌کنند. بعضی اوقات ممکن است جراحان پلاستیک و زیبایی و یا گوش و حلق‌ و بینی، داروهای کورتونی را برای کاهش تورم و التهاب بینی پس از جراحی آن، به بینی تزریق ‌کنند، ولی در واقع این راهی برای استفاده عموم مردم برای کوچک کردن بینی نیست و مردم نباید گول چنین فریب‌هایی را بخورند که فقط با یک دستگاه ساده و با اعمال فشار و حرارت و یا ماساژ، ‌بتوان بینی را کوچک کرد.

در بعضی تبلیغات ادعا شده است که این دستگاه کوچک ‌کننده بینی، چربی و گوشت اضافی بینی را آب می‌ کند، منظور از گوشت هم احتمالا عضلات بینی است، درست است؟
خیر. این دستگاه‌ ها شاید با ایجاد لرزش‌ ها و ماساژهای مخصوصی، موجب کاهش چربی بینی شوند، ولی همه این ها موقتی و زود گذرند. در مورد آب کردن گوشت اضافی بینی، چنین ادعایی کاملا نادرست است. این ادعاها پایه و اساس علمی ندارند و بیشتر فریب تبلیغاتی هستند تا واقعیت.

پس به نظر شما چنین دستگاه ‌ها و کرم‌هایی نمی ‌توانند بینی را کوچک کنند؟
خیر. تنها موردی که برای کاهش حجم بینی وجود دارد همان موردی است که عرض کردم. اگر کسی مدتی پس از جراحی بینی هنوز بینی ‌اش تورم دارد می‌ تواند زیر نظر پزشک داروهای کورتونی را مصرف کند تا بینی‌اش اندکی جمع شود، ولی این که ابتدا به ساکن، بینی بزرگی داشته باشد و بخواهد با این دستگاه، بینی ‌اش را اصلاح کند، آرزویی محال و روشی نادرست است.

آقای دکتر! برای برطرف کردن نواقص بینی مثل انحراف تیغ ‌بینی و حل مشکلات تنفس فکر می کنید این دستگاه موثر است؟
خیر. برطرف کردن مشکلات تنفسی در اثر انحراف تیغه بینی، با جراحی این تیغه به وسیله متخصصان گوش و حلق و بینی میسر است و با دستگاه‌ های ماساژ دهنده قابل برطرف شدن نیست.

ادعاهای عجیب و غریب

وقتی تبلیغ یکی از این دستگاه ‌های کوچک ‌کننده بینی را دیدیم، وسوسه شدیم که به نمایندگی فروش آن زنگ بزنیم و ببینیم این دستگاه چه ویژگی ‌هایی دارد. آنچه می‌ خوانید ادعاهای عجیب و غریب فروشندگان این دستگاه 188 هزار تومانی است.

خانم منشی مثل یک نوار ضبط شده، این جملات را برای هر مشتری مشتاق تکرار می ‌کند: "دستگاه کوچک ‌کننده بینی با پدهای مخصوصی که دارد، با ایجاد لرزش و حرارت، چربی و گوشت اضافی بینی را آب می‌ کند، به بینی شکل می‌ دهد و بینی را کوچک و خوش ‌فرم می‌کند. دوره درمان این دستگاه دو ماه است و در این دو ماه شما باید این دستگاه را روزی یک ساعت روی بینی ‌تان قرار ‌دهید. هیچ عوارضی ندارد و هم‌ زمان سه نفر می‌ توانند از یک دستگاه استفاده کنند." وقتی از خانم منشی درباره این که چه کسانی و با چه مشکلاتی در بینی‌ شان می ‌توانند از این دستگاه استفاده کنند، سوال کردیم، پاسخ‌های عجیب و غریب ‌تری شنیدیم: "تمام کسانی که بینی گوشتی دارند، انحراف بینی و مشکل تنفسی دارند، می توانند از این دستگاه استفاده کنند. همچنین خانم‌هایی که پس از جراحی بینی، پره‌های بینی ‌شان گشاد شده است، می ‌توانند با این دستگاه پره‌های بینی ‌شان را جمع کنند." انحراف بینی نقصی است که در اثر انحراف تیغه میانی بینی به یک سمت به وجود می‌ آید و موجب مشکلات تنفسی می ‌شود. اصلاح این انحراف هم فقط با عمل جراحی تیغه بینی میسر است و جالب است بدانید فروشندگان این دستگاه ادعا می ‌کنند این دستگاه 80 درصد انحراف بینی را از بین می‌ برد. وقتی می ‌پرسیم چه‌طور؟ می‌ شنویم: "با تنظیم پدهای آن به صورت محکم روی بینی، بینی تا 80 درصد به سمتی که می‌ خواهید منحرف می‌ شود." فروشندگان این دستگاه ادعا می ‌کنند که این دستگاه در اختراعات جهانی به ‌عنوان اولین دستگاه کوچک ‌کننده بینی به ثبت رسیده است و مجوز بهداشتی نیز دارد. اما اگر شما بخواهید این دستگاه را تهیه کنید، نمی ‌توانید به محل شرکت مراجعه کنید. این دستگاه فقط از طریق پیک برای شما ارسال ‌می شود و هزینه آن دریافت می ‌گردد!
نظرات 1 + ارسال نظر
سحر چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ق.ظ

من خودم هین دستگاه رو استفاده کردم و باید بگم حماقت محض بود.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد