خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

اروپا: شورت و مایو شنای مختلط دختران و زنان در ساحل دریا و استخر

از دو سال پیش تا کنون موضوعی کم کم از حاشیه به متن تقابل های ایدوئولوژیک و فرهنگی بین جهان مدرن و دنیای غرب با جهان اسلام وارد شد و آن تلاش برخی دختران و زنان مسلمان برای شنا در استخر و ساحل دریا بود. این کار هر چند نوعی خرق عادت در حال شکل گیری بود چرا که دختران و زنان بر اساس عرف و عادات زندگی در جوامع مسلمان بیرون آمدن شان هم با هزار اما و اگر روبرو بود در حالی که اینک برخی از آنها می‌خواستند نه تنها بیرون بیایند بلکه در سواحل دریا و در استخر های عمومی مختلط به شنا بپردازند. تا اینجای کار برای جوامع مدرن غربی هیچ ایرادی که ندارد هیچ، بلکه بسیار هم خوب است، اما تقابل از آنجا شروع شد که برخی از زنان مسلمان خواستند هم در ساحل دریا یا استخر شنا کنند هم آموزه های دین اسلام درباره رعایت حجاب اسلامی را رعایت کنند.

اروپا: بورکینی، مایوی شنا مختلط دختران وزنان مسلمان در ساحل دریا و استخر

مایو زنانه، لباس شنا زنانه، لباس شنا مردانه، مایو شنا، مایو شنا زنانه، مایو دو تیکه، مایو دختر، مایو زنان، مایو دخترانه، شرت شنا، شورت شنا، زنان ساحل دریا، ساحل دریا دختر، ساحل دریا خزر، ساحل دریا ایران، ساحل دریای خزر، دختر ایرانی لب دریا، لب دریا ، زنان لب دریا، عکس دختران لب دریا، دختران لب دریا، زنان لب دریا، استخر زنان،

کم کم لباس هایی از سوی مبدعان و مبتکران مختلف مسلمان و غیر مسلمان هم برای این کار پیدا شدند و لباس های مختلف در طرح ها و رنگ ها و اندازه های مختلف طراحی و ساخته شد تا جای مایوی متداول و مرسوم شنا زنان در استخرها و ساحل دریا را بگیرد. حضور برخی دختران و زنان مذهبی مسلمان با این لباس ها که بورکینی نامیده می شود، در ساحل دریا و استخر ها آغازگر روند تقابلی شد که به نظر می‌رسد اکنون در نقطه ای از اوج آن قرار داریم. اخراج برخی دختران و زنان مسلمان از شنا در استخر های عمومی، به چالش کنونی این لباس ها تبدیل شده است. اخیرا در فرانسه زنی مسلمان از یک استخر عمومی بیرون رانده شد و مدیر استخر به این زن پس از پایان شنا گفت که اگر می‌خواهد دوباره با آن لباس به استخر بیاید از ورود او جلوگیری خواهد شد و باید از مایو لخت وبرهنه غربی استفاده کند. پس از آن این موضوع رسانه‌ای شد و به بحث داغ موافقان و مخالفان در رسانه‌ها و میان مردم شناسان، دین شناسان، سیاست مداران، ورزشکاران، مردم عادی و... تبدیل گشت.

اروپا: بورکینی، مایوی شنا مختلط دختران وزنان مسلمان در ساحل دریا و استخر

در جامعه غربی عده‌ای می‌گویند این کار ایرادی ندارد و باید به دختران و زنان محجبه ای که جسارت حضور در استخرها و شنا پیش دیگر مردان و زنان را یافته‌اند اجازه داد تا کم کم ترس شان از اجتماع ریخته شود شاید خود آنها به مرور با محیط هماهنگ شوند و در آخر آنها هم مثل دیگر مردم غیر مذهبی از قالب لباس اسلامی بیرون بیایند. اما عده ای دیگر می‌گویند این کار چون یک خرق عادت است ممکن است تبدیل به یک رویه غیر قابل کنترل شود و پس از این با انبوهی از دختران و زنان مسلمان مواجه شویم که با لباس هایی که حتی موی آنها را هم پوشانده وارد استخر شوند و به شنا بپردازند. آن وقت شاید دیگر نتوان به راحتی آنها را از ورود با روسری به دانشگاه ها و دیگر مجامع دولتی بر حذر داشت و چهره اروپا کم کم به یک قاره اسلامی بدل شود. عده دیگری که چندان دغدغه دین و هویت مسیحی و فرهنگ سکولار یا لاییک غربی را ندارند، از زاویه بهداشتی به موضوع نگاه می کنند و مدعی اند که شنا کردن با لباس می تواند آب را آلوده کند.

اروپا: بورکینی، مایوی شنا مختلط دختران وزنان مسلمان در ساحل دریا و استخر

این بحث ها به شکل دیگر در میان جوامع اقلیت مسلمان ساکن کشورهای اروپایی هم در جریان است. در بین مسلمانان دو نگاه در این باره وجود دارد. یک نگاه که اتفاقاً در راستای نگاه سخت گیرانه لاییک های اروپایی است می گوید زن مسلمان باید از چنین محیط هایی به دور باشد. آنها هم چنین به لباس چسبان شنا هم ایراداتی دارند و معتقدند در اسلام نباید برآمدگی های اندام زن ها دیده شود و از نظر آنها بهترین پوشش برای زنان در محیط های خارج از خانه چادر بلندی است که اندام زن را از بالا به پایین بپوشاند. اما در کنار این نگاه، نظر دیگری هم در بین مسلمانان وجود دارد و آن نظر در واقع تایید حضور زنان محجبه با لباس هاس مخصوص شنا در استخر ها و ساحل دریا است. آنها می گویند اگر شرایط اولیه پوشش اندام زنان مسلمان رعایت شده باشد و موها و اندام زنان پوشیده باشد هیچ اشکالی ندارد که زنان بتوانند در استخر ها و ساحل دریا شنا کنند.

اروپا: بورکینی، مایوی شنا مختلط دختران وزنان مسلمان در ساحل دریا و استخر

جدیدترین خبر درباره تقابل این دیدگاه های مختلف این است که اخیرا شهردار " واراروسه زیا " یکی از شهرهای شمال ایتالیا بوکینی پوشش اسلامی شنا را در استخرها و در کنار رودخانه های منطقه به کلی ممنوع کرده است. به گزارش شبکه یورونیوز، شهردار این منطقه که از اعضای حزب راست گرای اتحاد شمال ایتالیا است، پوشش اسلامی شنای بانوان موسوم به بورکینی یا همان مایو اسلامی که در آن بدن لخت نیست، را ممنوع کرده است.

اروپا: بورکینی، مایوی شنا مختلط دختران وزنان مسلمان در ساحل دریا و استخر

باید منتظر ماند و دید که آیا زنان مسلمان طالب حضور در استخر های شنا در نهایت خواهند توانست حضور و لباس خود را در استخر های عمومی اروپا نهادینه کنند و یا در نهایت فشار ها و قوانین سخت گیرانه لاییک های اروپایی آنها را وادار به عقب نشینی خواهد کرد.

اروپا: بورکینی، مایوی شنا مختلط دختران وزنان مسلمان در ساحل دریا و استخر

این لباس تمام قد از جنس لیکرا(نوعی پارچه غیر قابل نفوذ در برابر آب) که سر را پوشانده است، آنقدر به بدن نچسبیده است که شرم آورو بسیار تنگ باشد، اما به اندازه کافی تنگ هست تا به شناگر اجازه بدهد تا آزادانه شنا کند. این لباس بدن را به طور کامل، به جز دست و صورت و پایین پا می پوشاند.

بورکینی، مورد استقبال شناگران غیرمسلمان نیز قرار گرفته و دلیل آن هم مقاومت بورکینی در مقابل اشعه خطرناک ماوراء بنفش خورشید است. بوکینی برخلاف مایو غربی که در آن اکثر قسمت های بدن لخت وبرهنه است به جز صورت، دست ها و پاها و تمام قسمت های بدن را می پوشاند. مایو فوق 90 دلار قیمت دارد و وزن کمی دارد.



مطالب مرتبط
آمریکا: دختران آمریکایی و حجاب
ایران: دوربین مخفی دختران ایرانی در استخر زنانه
آمریکا: داستان نهایی زن رقاص و آواز خوان و نمایشگر شوهای مختلف
بلژیک: اولین نماینده زن محجبه بلژیک: موهایم را می پوشانم نه فکرم را
روسیه: ماشا، دختری مدل مانکن نیمه لخت مبتذل و خواننده رقاصه و ...
حنان ترک بازیگر مشهور عرب، نقش های سینمایی مبتذل و تصمیمی دیگر

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد