خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

فیس بوک سیاه، دام جدید هکرها

به نقل از سوفوس، اخیرا کاربران فیس‌بوک به‌ وسیله صفحه اخبار و یا از طریق دعوت‌نامه‌ای از جانب دوستان خود و یا از طریق ایمیل‌های به ظاهر ارسال شده از فیس‌بوک؛ لینکی را دریافت کرده‌اند که به آن‌ها پیشنهاد تعویض رنگ صفحه اصلی پروفایلشان را می‌دهد.

بنا‌به گزارش سوفوس از آنجایی که بسیاری از کاربران این شبکه‌ اجتماعی از رنگ یک‌دست آبی آن خسته شده‌اند، بر روی لینک ارسالی کلیک کرده و موجب پخش این *اسکمر می‌شوند. آمار رو به افزایش تعداد این قربانیان نا‌آگاه، درآمدهای خوبی را برای این هکرها به دنبال داشته است.

هنگامی که کاربر بر روی لینک کلیک می‌کند، تا قبل از بالا آمدن صفحه اصلی تغییر رنگ؛ به چند صفحه دیگر ارجاع داده می‌شود. پس از بالا آمدن این صفحه آلوده به اسکم در کمال تعجب خواهد دید که تیک قبول این تغییر رنگ از قبل برای او زده شده است.

در صورتی که متوجه مشکل دار بودن این روند نشود و به اشتباه بر روی آن کلیک کند. این اسکم دو صفحه متفاوت جلوی روی وی خواهد گذاشت. در یکی از آن‌ها از وی خواسته می‌شود که برای ادامه دادن این روند در یک تحقیق آنلاین شرکت کند.

در صفحه دوم که به نسبت اولی تناوب بیشتری دارد؛ چنین آمده است که فرصت کمی برای این کار باقی مانده است و از کاربر می‌خواهد که برای ادامه بر روی لینک ایجاد کد اختصاصی کلیک کند.

در هر دو مورد هنگامی که کاربر قربانی بر روی لینک کلیک کند، این اسکم به سراغ عکس‌های خصوصی کاربر، موارد لایک شده و دیگر اطلاعات او همچون نام کاربری و گذر واژه وی رفته و حتی می‌تواند بدون اجازه او به هر کاربری پیام دلخواهش را بفرستد.

این به غیر از این مطلب است که ترافیک شبکه‌ای ایجاد شده از این روش برای ایجاد کننده این اسکم سود آوری مالی نیز دارد.

*اسکم‌ها نامه‌هایی هستند که با موضوعاتی مانند "‌تست امنیتی‌" و "برنده شدن دریک قرعه کشی" کاربران را فریب می‌دهند تا اطلاعات حساب‌ها و پسوردشان را درسایت‌های تقلبی وارد کنند‌.



مطالب مرتبط
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد