خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

نقشه عجیب یک کاربر اینترنتی در سایت دوستیابی

مدتی پیش که در فضای اینترنتی در حال جست‌وجو بودم وارد سایت دوستیابی شدم در آنجا با دختری آشنا شدم که نامش «مهسا» بود. چند باری در سایت با یکدیگر چت کردیم اما پس از مدتی ادعا کرد ...




کلاهبرداری اینترنتی کاربر فضای مجازی که جنسیتش هنوز مشخص نیست باعث شد شکایتی در دادسرای جرائم رایانه‌ای مطرح شود. این کاربر اینترنتی با گذاشتن عکس یک زن در سایت خود اقدام به اخاذی از مردان می‌کند.

بهمن‌ماه سال جاری پسری 27 ساله به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کرد و پرده از کلاهبرداری‌های سریالی یک کاربر اینترنتی برداشت. پسر جوان به بازپرس رئیسی گفت: مدتی پیش که در فضای اینترنتی در حال جست‌وجو بودم وارد سایت دوستیابی شدم در آنجا با دختری آشنا شدم که نامش «مهسا» بود. چند باری در سایت با یکدیگر چت کردیم اما پس از مدتی ادعا کرد برای ادامه این دوستی باید برایش کادویی تهیه کنم یا 40 هزار تومان به حساب بانکی‌اش بریزم. می‌خواستم به این دوستی ادامه دهم به همین خاطر این پول را به حسابش ریختم اما پس از اینکه مطمئن شد پول داخل حسابش است، دیگر پاسخگوی تماس‌های من نبود. این پسر در ادامه گفت: پولی را که هزینه کردم زیاد نبود ولی به دادسرا مراجعه کردم تا دیگران به دام این کلاهبردار اینترنتی نیفتند.

با ادعاهای این پسر جوان، بازپرس دستور رسیدگی بیشتر را داد تا زوایای پنهان پرونده افشا شود. در حالی که کارآگاهان در حال جست‌وجوهای تخصصی‌تر بودند، ادعای جدیدی پیش روی بازپرس رئیسی قرار گرفت. زن و شوهر جوانی به شعبه دوم دادسرا مراجعه کردند و گفتند: وقتی برای خرید و فروش اینترنتی در یکی از سایت‌های مجازی در حال جست‌وجو بودیم به عکس همسرم برخوردیم که در سایت دوستیابی با اسم دیگری گذاشته شده بود.

وقتی بیشتر تحقیق کردیم متوجه شدیم این کاربر با گذاشتن عکس همسرم، قصد دارد دوست پیدا کند. با وی تماس گرفتیم و خواستیم که عکس را بردارد اما هیچ توجهی نکرد. خیلی پافشاری کردیم تا اینکه درخواست 40 هزار تومان پول کرد تا عکس همسرم را از سایت بردارد. وقتی پول را واریز کردم به وی اطلاع دادیم اما عکس را از روی سایت برنداشت به همین خاطر به دادسرا مراجعه کردیم تا به طرح شکایت بپردازیم. با ادعای این زوج جوان، بازپرس پرونده از پلیس اینترنتی خواست تا با ردیابی‌های تخصصی‌تر تعقیب این کاربر کلاهبردار را در دستور کار خود قرار دهد.

برچسب ها: نقشه عجیب یک کاربر اینترنتی در سایت دوستیابی! کامپیوتر و اینترنت نقشه عجیب یک کاربر اینترنتی در سایت دوستیابی!، کامپیوتر و اینترنت



مطالب مرتبط
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد