خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

بازداشت جرج کلونی در تجمع اعتراضی در آمریکا + عکس

پلیس آمریکا "جرج کلونی" ستاره سینمایی هالیوود را در هنگام برگزاری تجمع اعتراض آمیز در مقابل سفارت سودان در واشنگتن بازداشت کرد.


به نقل از سی ان ان، جرج کلونی روز جمعه در اعتراض به کشتار غیرنظامیان در منطقه "جنوب کردفان" سودان در تجمع مقابل سفارت این کشور حضور یافته بود.

این ستاره سینمای آمریکا در هفته گذشته در ملاقات با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و حضور در کمیته روابط خارجی مجلس سنا درباره خشونت های دولتی در منطقه جنوب کردفان سودان ابراز نگرانی کرده بود.

کلونی در این ملاقات ها، درباره کشتار سازماندهی شده ارتش سودان علیه شهروندان غیرنظامی در ایالت جنوب کردفان واقع در مناطق مرزی سودان و کشور سودان جنوبی سخن گفته بود.

وی پس از بازگشت از ایالت جنوب کردفان در سودان گفته بود: شاهد ترس و رعب دائمی بودیم ما شاهد قتل، ترس، مهاجرات اجباری غیرنظامیان بودیم. جرج کلونی مقامات عمرالبشیر رئیس جمهور سودان و دیگر مقامات ارشد این کشور را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده است اتهاماتی که به شدت از سوی دولت خارطوم رد شدند.

جورج تیموتی کلونی متولد ۱۹۶۱ در ایالت کنتاکی آمریکا ، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی برندهٔ جایزه اسکار و گلدن گلوب است.

سازمان ملل متحد در ۱۸ ژانویه ۲۰۰۸، جورج کلونی را عنوان یکی از سفیران صلح خود برگزید. وی تلاش‌های بشردوستانه گوناگونی از جمله کوشش برای چاره‌یابی نزاع دارفور سودان، گردآوری پول برای قربانیان زمین‌لرزهٔ ۲۰۱۰ هائیتی و ساخت فیلم‌های مستند هم‌چون «شن و اندوه» برای افزودن آگاهی در مورد بحران‌های جهانی انجام داده است.



مطالب مرتبط
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد