خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

پروژه جدید ارتش آمریکا برای ورود به حریم خصوصی

به نقل از کامپیوتر ورلد، دانشجویان ارتش آمریکا با ابداع روشی جدید توانسته‌اند در سرقت اطلاعات از کاربران شبکه‌های اجتماعی تغییر رویه‌ بدهند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی ارتش آمریکا به دو پروژه جدید جمع آوری اطلاعات خصوصی از کاربران شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. اولین پروژه "تحلیل دینامیک شبکه توییتر (DTNA)" نام گرفته است و برای ورود به سیستم کد برنامه‌های کاربردی موجود در فضای توییتر برنامه نویسی شده است.

دومین پروژه مخصوص جاسوسی اطلاعاتی از فضای شبکه‌های اجتماعی در سوریه نوشته شده است که البته به بهانه‌ای دقیقا مشابه بهانه آمریکا برای حمله به عراق به منظور تاراج منابع کشور عراق و رواج سلطه‌اش در منطقه صورت گرفته است، و آن چیزی نیست جز بهانه واهی وجود سلاح‌های کشتار جمعی در سوریه.

نرم افزار DTNA در سه نقطه خارج از آمریکا نیز تست شده است، این نرم افزار از توییت‌های فضای این شبکه یک نمونه تهیه کرده و در همان زمان براساس عبارات، کلید‌واژه‌ها و برچسب‌های خاصی که برایش تعریف شده؛ آنها را طبقه بندی می‌کند.

این نرم افزار علاوه‌ بر اینکه به صورت مداوم این اطلاعات را به‌روزرسانی می‌کند، آن‌ها را مکان‌یابی نموده و برچسب جغرافیایی نیز بر روی آن‌ها می‌زند. افسران اطلاعات ارتش آمریکا به وسیله این نرم افزار می‌توانند رفتار و احساسات کاربران را در مورد یک موضوع بررسی کنند.

ارتش آمریکا علاوه‌ بر نقض حقوق عرفی و اخلاقی بشر در پروژه اولشان، در پروژه دوم خود نیز فضای ورود به زندگی شخصی مردم را گسترش داده و علاوه بر توییتر به فیس‌بوک، یوتیوب و گوگل پلاس وارد شده‌ اند.



مطالب مرتبط
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد