خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

اندونزی: جراحی زگیل های 6 کیلوگرمی مرد درختی

پزشکان زگیل های شش کیلوگرمی مرد درختی اندونزیایی را برداشتند.

دده Dede یک مرد روستایی ماهیگیر که ۳۷ سال دارد و اهل اندونزی جاوه غربی است به خاطر زگیل های برگ مانند وسیعی در بدن خود به مرد درختی معروف شده بود، این زگیل های درختی شکل دستها و پاهای وی را پوشانده بودند و او را از انجام کارهای عادی نیز عاجز کرده بودند. پزشکان محلی درمانی برای بیماری این شخص پیدا نکردند. او از کار کردن باز ماند و همسرش ترکش کرد. دِد مجبور شد در نهایت فقر دو فرزندش را بزرگ کند. فرزندان او، حالا در سن نوجوانی هستند. پس از آنکه فرزندان جوانش از او مراقبت از او ناتوان شدند، او را رها کردند و به نزد خویشانشان رفتند، این مرد تنها در روستا زندگی می کرد.

سرانجام پس از چندین عمل جراحی، پزشکان زگیل های او به وزن شش کیلوگرم را خارج کردند و او از شهر باندونگ به خانه خود بازگشت. اینک دد به خانه برگشته است. دده گفت اکنون می توانم با فرزندانم زندگی کنم، حرکت کنم و همه جا بروم.

رشد زگیل های عظیم دده از دوران نوجوانی او از کنترل خارج شد. یک متخصص پوست سال گذشته بیماری او را ترکیبی از پاپیلوما ویروس انسانی و یک اختلال ژنتیکی تشخیص داد. این اختلال ژنتیکی دستگاه ایمنی بدن را آن قدر ضعیف می کند که دیگر قادر به مبارزه با ویروس نیست. دکتر رحمت ویناتا پزشک معالجه دده ابراز امیدواری کرد این بیمار پس از دهها سال آسیبی که این زائدات ریشه مانند بر او وارده کرده و امکان حرکت و فعالیت را از او گرفته بود زندگی عادی را از سربگیرد.

در پایان ماه رمضان مرد درختی تحت حداقل یک عمل جراحی دیگر قرار می گیرد که نهمین عمل او محسوب می شود. قرار است ۳۰۰ گرم زگیل های باقیمانده او نیز با عمل جراحی برداشته شود. این بیمار تحت درمان با یک دوره دارو شامل ویتامین آ قرار گرفته است تا از بازگشت زگیل ها جلوگیری شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد