خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

تولد دختری با دوسر در فیلیپین

دختر بچه ای دوسر در بیمارستان دولتی مانیل به دنیا آمده که دو قلب در یک کیسه، ستون فقرات و مغزهای جداگانه ای دارد ولی اغلب ارگانهای حیاتی دیگر بدن نظیر شش ها و کلیه ها حالت معمولی دارد .این دختر بچه که آرسیاگاس نام دارد اکنون تحت نظارت مرکز قلب بیمارستان دولتی مانیل در فلیپین قرار دارد.

به نقل از شبکه CBS، دکتر روبن فلورزرئیس بیمارستان، این مورد را بسیار نادر عنوان کرده که به تازگی اتفاق افتاده است و فقط در هر 80 هزار تولد به وقوع می پیوندد و این شرایط را در اصطلاح علمی تولد متصل مونوزیگوتیک دیسیفالی می نامند. پزشکان در مرکز قلب فیلیپین می گویند که اکسیژن و مراقبت های پزشکی دختران دو قلوهای به هم چسبیده را در شرایط پایدار نگهداری کرده است اما یک قلب رشد نکرده زندگیشان را تهدید می کند. پزشکان می گویند رنگ چهره هر دوسر دخترهر وقت که گریه می کنند به خاطر وجود یک سوراخ در یکی از قلبها تیره می شود و به گفته دکترفلورزسرانجام اگر یک قلب از کار بیفتد ،دیگری تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. همچنین رئیس مرکز قلب فیلیپین هر گونه عمل به منظور جداسازی دوقلوهای به هم پیوسته را ممنوع کرده است و دکترها در خصوص اینکه دخترها بتوانند زنده بماند نا امید هستند هرچند یک اسکن تایید کرده است که این نوزاد در قسمت چپ، یک قلب سالم طبیعی دارد. دکترتورز تأیید کرده است: بچه ها از طریق ورودی مخصوص تغذیه شده اند وتغذیه از طریق شیشه شیر را نیز آغاز کرده اند ضمن آنکه عکس العمل مکندگی آنها شگفت آور بوده است.

خانواده آرسیاگاس از داشتن دوقلوها به طور کامل متعجب نشده اند زیرا هر دو طرف خانواده ، تجربه دوقلوزایی دارند اما تصویر آلتراسونیک سونوگرافی قبل از تولد فقط یک کودک را نشان داده بود و زوجین انتظار یک دوقلو آنهم به هم چسبیده را نداشتند. پدر کودک در آمد بسیار کمی به عنوان راننده دوچرخه-تاکسی دارد. او از عموم برای کمک مالی درخواست کرده است. آرسیاگاس فقط می تواند امیدوار باشد که دوقلوهایش سرنوشتی مثل ابیگل و بریتنی هنسل از ایالت مینسوتا که 19 سال با یک بدن زندگی کرده بودند داشته باشند به گونه ای آنها می توانستند راه بروند و دوچرخه سواری کرده و حتی رانندگی کنند.

دیگر دوقلوهای فیلیپینی که از سر به هم چسبیده بودند متحمل یک سری جراحیها در سال 2004 در مرکز درمانی مونته فیور نیویورک شدند و الان به صورت طبیعی و سالم و جدا ازهم زندگی می کنند ولی با این همه اینها موارد نادری هستند و بر طبق تحقیقات دانشگاه پزشکی مریلند ،نرخ بقای دوقلوهای به هم پیوسته بین 5 تا 25 درصد بر آورد شده است.



مطالب مرتبط
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد