خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

دانمارک: سفارش ۵ میلیون جاروبرقی برای شپش های سر

دانمارکی ها در یک عملیات همگانی پر سر و صدا، شپش های سر خود را با ۵ میلیون جاروبرقی جمع آوری کردند و نام کشورشان را بر زبانها انداختند.

شدیدترین تولید مثل شپشها از چند سال پیش در دانمارک آغاز شد اما تمامی تدبیرها برای مبارزه با آن بی نتیجه ماند و روز به روز بر شمار مردم بیمار افزوده شد.

بر اساس آمار آزمایشگاه دولتی این کشور از هر سه کودک دانمارکی، دست کم یکی به شپش آلوده شده است.

آمار مورد نظر با توجه به این که دانمارک از کشورهای بسیار مرفه است و از نظر هزینه های بهداشتی مکان نخست جهان را دارد، تعجب جهانیان را برانگیخت.

به گفته کارشناسان،همه گیری بیماری های شپشی در دانمارک دو دلیل اصلی دارد:این حشره همانند میکروبها و ویروسها در برابر بیش تر داروهای شیمیایی، ایمن شده است.

دوم اینکه بسیاری از پدران و مادران نسبت به زندگی شپش ها در موی سر فرزندان خود بی اعتنا هستند و معتقدند هر موجودی حق حیات دارد!در نتیجه،بچه ها حشره های موذی را با خود به مهد کودک و مدرسه می برند.

تاکنون مدرسه و مهد های کودک دانمارک، بارها به خاطر همه گیری(اپیدمی) شپش بارها تعطیل شده و خسارت های ناشی از این مشکل به میلیون ها یورو رسیده است.

دولت برای حل این معضل، شهروندان را به استفاده از جارو برقی های ویژه تشویق کرده است.

نظر به ابعاد بسیار گسترده همه گیری شپش، سران دانمارک یک روز را برای مبارزه با این حشره نامگذاری کرده ، از همگی خانواده ها خواسته اند شانه های خود را مرتب بشویند و از جاروبرقی های ویژه استفاده کنند. این دستگاه ها ۴۰ یورو قیمت دارند در حالی که قیمت شامپوهای بی فایده ضد شپش ۸۰ یورو است.

برچسب ها: دانمارک: سفارش ۵ میلیون جاروبرقی برای شپش های سر عجیب شپش سر، جاروبرقی، جارو برقی، دانمارک، عجیب
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد